
Finlassa aloitetaan sunnuntain etävastaanotot 8.1.2023
Finlan aukioloajat laajenevat asiakkaiden toiveesta tammikuussa, kun aloitamme sunnuntaivastaanotot etäpalveluna 8.1.2023. Palvelemme asiakkaitamme sunnuntaisin klo 10.00–14.00.

Menetämme 17 miljoonaa työpäivää vuodessa – Finlan kehittämä Tulevaisuuden työkyky -konsepti auttaa ennaltaehkäisemään työuupumusta
Finla Työterveys Oy on kehittänyt Tulevaisuuden työkyky -konseptin, jolla tuetaan työyhteisön hyvinvointia, osaamista ja urasuunnittelua. Ennaltaehkäisevillä toimenpiteillä voidaan pienentää uupumisen riskejä ja vähentää sairauspoissaoloja.

Joulun 2022 poikkeusaukiolot
Joulun aika tuo taas muutamia poikkeuksia asemiemme sekä asiakaspalvelun aukioloaikoihin.

Syksyn infektiotilanne ja sairauspoissaolo esihenkilön luvalla
Hengitystieinfektioita on nyt paljon liikkeellä, myös koronatapausten määrä on nousussa. Muistattehan siksi hyödyntää sairauspoissaolokäytäntöä esihenkilön luvalla, mikäli yrityksessänne on sellaisesta sovittu!

Finlan uusi asema avautuu 12.10.2022 Helsingin Rautatientorille
Finlan uusin työterveysasema avautuu ke 12.10.2022 aivan Helsingin päärautatieaseman läheisyyteen, käyntiosoite on Mikonkatu 13 A.

Kausi-influenssa
Finlassa influenssarokottaminen aloitetaan viikolla 42. Aikoja voi varata viikosta 41 alkaen nettiajanvarauksen tai asiakaspalvelun kautta.

Muutoksia Finlan pääkaupunkiseudun toiminnassa
Finlan Vantaan Hakkilan Työterveysaseman toiminta loppuu 30.9.2022. Olemme avaamassa uuden toimipisteen Helsingin keskustaan syksyn 2022 aikana.

Ajankohtaista koronavirusrokotuksista
Työterveydessä ei tällä hetkellä ole jaossa koronarokotteita niille ryhmille, joille THL niitä suosittaa. Rokotteen saa oman kunnan rokotuspisteen kautta. Tarkemmat ohjeet rokotukselle hakeutumiseen löytyy jokaisen kunnan nettisivuilta. Koronataudin sairastanut ja kolme rokoteannosta saanut ei tarvitse neljättä rokotetta.

Poikkeuksellista haastetta lääkäriaikojen saatavuudessa – ruuhkaa asiakaspalvelussa
Meillä on aivan poikkeuksellinen tilanne terveydenhuollon palveluiden saatavuudessa ympäri Suomen. Tähän perustuen meidän on pakko turvata asiakkaidemme sujuva hoito kiireellisissä tilanteissa, joten siirrämme kiireettömämpiä asioita hoidettavaksi myöhemmin. Tämä haastava tilanne ruuhkauttaa ikävä kyllä myös Finlan puhelinliikennettä.