Voit varata ajan
myös puhelimeen ladattavalla OmaFinla-sovelluksella!

Nettiajanvaraus

Nettiajanvarauksemme on oireperusteinen, eli valitsemalla oireesi, nettiajanvaraus ohjaa sinut varaamaan oikean mittaisen ajan oikealle asiantuntijalle.

Turvallisen asioinnin takaamiseksi sisäänkirjautuminen tapahtuu joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Puhelinvastaanotto hoitajalle virustaudin oireissa

Finlan nettiajanvaraukseen on lisätty uusi ajantyyppi: puhelinvastaanotto hoitajalle virustaudin oireissa. Jos sinulla on siis esim. yskä, kuume hengitystieoireita tai vatsaoireita, voit varata puhelinajan suoraan nettiajanvarauksen kautta ilman yhteyttä asiakaspalveluumme.

Puhelimitse (03) 256 39555

Asiakaspalvelumme palvelee
ma-to klo 7:00-18:00
pe klo 7:00-16:00
la-su 10:00-14:00

 

  • Jos puheluusi ei vastata muutaman minuutin sisällä, voit jättää takaisinsoittopyynnön.
  • Maksimijonotusaika on 6 min, jonka jälkeen järjestelmä tekee sinulle automaattisesti takaisinsoittopyynnön.
  • Jättämällä soittopyynnön et menetä paikkaasi jonossa, sinun ei tarvitse jäädä odottelemaan linjoille vaan hoitajamme soittavat sinulle takaisin kun paikkasi jonossa tulee.
  • Takaisinsoiton ajankohta riippuu täysin jonon pituudesta: jonossa voi olla 3 tai 50 ihmistä.
  • Finlan asiakaspalvelun puheluissa arvioidaan aina hoidontarve, annetaan ohjeita ja ohjataan asiakas oikeassa järjestyksessä palveluihin (varataan esimerkiksi ensin laboratorioaika ja sen jälkeen lääkäriaika). Tämän takia puhelut voivat olla useiden minuuttien pituisia, mikä voi aiheuttaa asiakaspalveluun jonoja.
  • Asiakaspalvelun puheluihin vastaamassa on kiireisimpinä aikoina yhtä aikaa 12 hoitajaa.
  • Kiireisin aika asiakaspalvelussamme on aina maanantai aamu ja aamupäivä. Jos asiasi ei ole kiireellinen, kannattaa asiakaspalveluun soittaa jonain muuna hetkenä.
  • Asiakaspalvelumme hoitaa myös OmaFinlan päivystyschattiä.

Sovitun ajan peruuttaminen

Ajat voi peruuttaa nettiajanvarausjärjestelmässä tai soittamalla asiakaspalveluumme puh. (03) 256 39555.

Yksilöajanvarauksen, palaverin tai vastaavan peruuttaminen tulee tehdä edelliseen arkipäivään kello 16.00 mennessä.

Mikäli ajan varannut työntekijä jää saapumatta sovitulle tapaamiselle/ei vastaa varaamaansa puhelinvastaanottoon, peruuttamatta sitä edellisenä päivänä, on asiakasyritys velvollinen maksamaan hinnaston mukaisen peruskäynnin hinnan peruuttamattomasta käynnistä.

 

Katso usein kysytyt kysymykset