Käytäthän kasvomaskia kaikilla vastaanotoillamme.

Kaikki vastaanottomme vain ajanvarauksella.

Miksi aikaa ei voi varata suoraan lääkärille?

Nettiajanvarauksemme on oireperusteinen, eli valitsemalla oireesi nettiajanvaraus ohjaa sinut varaamaan oikean mittaisen ajan oikealle asiantuntijalle. Finlan toimintamalli on hoitajapainotteinen, asiantuntevat hoitajamme pystyvät hoitamaan useimmat asiat ja tarvittaessa ohjaamaan eteenpäin. Aina on myös mahdollisuus jättää soittopyyntö oman yrityksen vastuulääkärille. Ajanvaraussivulle: https://finla.fi/varaa-aika/

 

Haluan ajan nopeammin kuin mitä nettiajanvaraus tarjoaa?

Kaikki aikamme eivät ole varattavissa netistä. Soittamalla asiakaspalveluumme saatat saada ajan nopeammin.

 

Mitä kannattaa tehdä, jos puhelinpalvelussa tuntuu olevan ruuhkaa?

Jos haluat säilyttää paikkasi jonossa, voit jättää takaisinsoittopyynnön. Voit myös aina varata aikoja nettiajanvarauksen tai OmaFinlan kautta. OmaFinlassa voi olla yhteydessä hoitajiimme myös chatin kautta, jos sinulla on muuta asiaa kuin ajanvaraus. Jos sinulla on asiaa omalle vastuuhoitajalle, voit lähettää hänelle kiireettömän viestin OmaFinlan kautta. Kaikkien Finlan työterveyshoitajien puhelinnumerot löytyvät nettisivuiltamme, joten tarvittaessa voit soittaa omalle hoitajallesi. Huomioithan kuitenkin, että hoitajat eivät usein voi vastata puheluihin, sillä heillä on asiakkaita, mutta he soittavat sinulle takaisin, jos jätät soittopyynnön.

 

Mitä takaisinsoitto tarkoittaa?

Jos puhelinpalvelussamme on ruuhkaa, voit jättää takaisinsoittopyynnön. Et menetä jonopaikkaasi, vaikka jätät takaisinsoittopyynnön ja katkaiset puhelun. Hoitajamme soittavat sinulle takaisin, kun on vuorosi jonossa.

 

Mikä on OmaFinla?

OmaFinla on Finlan asiakkaiden sähköinen järjestelmä, missä voit helposti varata vastaanottoaikoja, viestiä Finlan asiantuntijoille chatin kautta tai mennä varaamallesi videovastaanotolle. OmaFinlaa voi käyttää puhelimeen ladattavalla sovelluksella tai nettiselaimen kautta. Lue lisää: https://finla.fi/etavastaanotto/

 

Mistä näen laboratoriotutkimusten tulokset?

Laboratoriotulokset löytyvät Omakannasta, josta löytää myös muilla toimijoilla otetut verikokeet. Omakantaan pääset tästä: https://www.kanta.fi/omakanta

 

Miten reseptipyynnöt/-uusinnat kannattaa tehdä?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme OmaFinlassa chatillä tai puhelimitse. Reseptipyynnöt voi ohjata meille Finlaan myös Omakannan kautta. Reseptipyynnöt ohjautuvat myös oman hoitajan kautta lääkärille. Omakantaan pääset tästä: https://www.kanta.fi/omakanta

 

Miten toimia, jos sairastuu muulla paikkakunnalla?

Kannattaa olla yhteydessä Finlan asiakaspalveluun, josta voidaan tarvittaessa ohjata maksusitoumuksella eteenpäin.

 

Miten voin saada omia potilaspapereitani itselleni?

Suuri osa potilaskertomuksista löytyy Omakannasta. Voit myös pyytää omia potilaskertomuksiasi Finlasta paperilla, tilauskaavake löytyy täältä: https://finla.fi/potilaskertomusten-tilaaminen/. Kaavake toimitetaan aina henkilökohtaisesti lähimmälle työterveysasemalle, ja tällöin tulee esittää voimassa oleva henkilöllisyystodistus.

 

Käytäthän kasvomaskia kaikilla vastaanotoillamme.

Kaikki vastaanottomme vain ajanvarauksella.