Asiakkaiden tyytyväisyys, niin yritysasiakkaiden kuin henkilöasiakkaidenkin, on meille Finlassa kaiken toiminnan tärkein tavoite, ja sen avulla varmistamme kehittymisen. Ilman asiakkaita meitä ei ole olemassa. Kysymme tyytyväisyyttä säännöllisesti, vuosittain sähköpostitse yrityskumppaneilta ja kaksi kertaa vuodessa tekstiviestillä henkilöasiakkailtamme.
Työterveyshoitaja yrityskumppanuuden keskiössä
Vuoden 2021 yritysasiakaskyselyyn vastauksia saimme 179 kpl. Kysely toteutettiin samoilla teemoilla jo kuudetta kertaa, ja tulokset ovat pysyneet vuodesta toiseen erittäin hyvällä tasolla. Tänä vuonna kokonaistyytyväisyys sai arvosanan 4,7 (asteikolla 1-6), mikä on myös koko kuuden vuoden keskiarvo.
Parhaan arvosanan sai yrityksen vastuutyöterveyshoitajan toiminta, tänä vuonna 5,1, mikä onkin meille hoitajavetoisena työterveyshuollon tuottajana erittäin ilahduttavaa kuulla. Finlassa työterveyshoitajat vastaavat hyvin pitkälti koko asiakkuuden hoidosta, yhdessä moniammatillisen tiimin kanssa. Työterveyshoitajat ovat yrityskumppaneille toiminnan kasvot, ja he mm. vastaavat viestinnästä yrityksen suuntaan ja raportoivat yhdessä tiimin kanssa toimintatilastot ja kustannukset yrityksiin. ”Työterveyshoitajan palvelu ja ammattitaito tekevät palvelustanne erinomaisen”, toteaa eräs kyselyyn vastannut yritysedustaja.
Etäpalvelut saavat kiitosta
Finlan etäpalvelut saavat yrityksiltä hyvän arvosanan 4,6. Myös henkilöasiakkaat antoivat etäpalveluille erinomaisen arvosanan 9,6 (asteikko 4-10). OmaFinla-mobiilisovellus lanseerattiin viime vuonna, ja samalla uudistettiin myös muita etäpalveluita. OmaFinlan kautta asiakas voi varata vastaanottoajan, viestiä chatin kautta sekä kiireisissä, kiireettömissä että mieltä kuormittavissa asioissa, tai mennä videovastaanotolle. ”OmaFinla-sovellus on todella hyvä, ja hienoa kun sen kautta voi viestiä kiireettömiä asioita. Videovastaanottokin on tosi hyvä asia”, toteaa eräs henkilöasiakas tekstiviestikyselyssä.
Yrityksille Finlalla on myös oma työterveysportaali, jonne tallennetaan yrityksen dokumentit, raportit ja laskujen liitteet. Siellä voi myös ilmoittaa henkilöstömuutokset sekä esimiehen luvalla pidetyt sairauspoissaolot. Työterveysportaali säästää aikaa ja tekee yhteistyöstä entistä sujuvampaa.
Henkilöasiakkaiden tyytyväisyys korkeimmillaan
Tämän vuoden ensimmäiseen henkilöasiakkaille suunnattuun tekstiviestikyselyyn vastasi 371 henkeä. Lähetämme kyselyn aina yhden viikon aikana vastaanotoilla käyneille asiakkaille. Kokonaistyytyväisyys Finlaan sai arvosanan 9,1 (asteikolla 4-10), ajanvaraus 8,9 ja vastaanottokäynnit huikean 9,4. Kaikki arvosanat nousivat edellisestä kyselystä.
Kyselyyn vastanneet jättivät taas hurjan määrän avoimia kommentteja, joita arvostamme suuresti. Kaikki henkilökohtaisesti nimetyt palautteet on toimitettu oikeille tahoille, ja ne lämmittävät meidän jokaisen mieltä. Eräskin asiakas kirjoitti: ”Olen saanut hyvää ja ystävällistä palvelua. Ja minulle on jäänyt olo, että minua kuunnellaan. Kiitos!”
Kiitos myös kehitysehdotuksista, joita saimme kyselyn kautta! Käsittelemme ne asemilla ja viemme asiat eteenpäin, mahdollisuuksien mukaan.