Ajanvaraus

Näillä sivuilla voit varata ajan Finla Työterveyteen, joko ajanvarauksen kautta nettisivuillamme, kirjautumalla OmaFinlaan tai puhelimitse.

Varaa aika – Pelkkä ajanvaraus Siirry OmaFinlaan

Nettiajanvaraus

Nettiajanvarauksemme on oireperusteinen, eli valitsemalla oireesi, nettiajanvaraus ohjaa sinut varaamaan oikean mittaisen ajan oikealle asiantuntijalle.

Turvallisen asioinnin takaamiseksi sisäänkirjautuminen tapahtuu joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Puhelinvastaanotto hoitajalle virustaudin oireissa

Finlan nettiajanvaraukseen on lisätty uusi ajantyyppi: puhelinvastaanotto hoitajalle virustaudin oireissa. Jos sinulla on siis esim. yskä, kuume hengitystieoireita tai vatsaoireita, voit varata puhelinajan suoraan nettiajanvarauksen kautta ilman yhteyttä asiakaspalveluumme.

Varaa aika puhelimitse – asiakaspalvelumme Walon kautta

Ajanvaraus puhelimitse (03) 256 39555

Asiakaspalvelumme palvelee KESÄAIKAAN viikot 25–32 (16.6.–10.8.2025):
ma–pe 7.00–16.00
Iltavastaanotot ja viikonloput kiinni

(Kesäkauden ulkopuolella palvelemme:
ma–to klo 7.00–18.00
pe klo 7.00–16.00
la–su 10.00–14.00)

Jos puheluusi ei vastata muutaman minuutin sisällä, voit jättää takaisinsoittopyynnön. Maksimijonotusaika on 6 min, jonka jälkeen järjestelmä tekee sinulle automaattisesti takaisinsoittopyynnön. (Huom! automaattinen takaisinsoittopyyntö ei tunnista salaista puhelinnumeroa) Jättämällä soittopyynnön et menetä paikkaasi jonossa, sinun ei tarvitse jäädä odottelemaan linjoille vaan hoitajamme soittavat sinulle takaisin kun paikkasi jonossa tulee. Takaisinsoiton ajankohta riippuu täysin hoidettavista asioista: puhelut voivat kestää muutamasta minuutista jopa kymmeniin minuutteihin.

Kiireisin aika asiakaspalvelussamme on aina maanantaiaamu ja -aamupäivä. Jos asiasi ei ole kiireellinen, kannattaa asiakaspalveluun soittaa jonain muuna hetkenä. Asiakaspalvelumme hoitaa myös OmaFinlan päivystyschattiä.

Voit varata ajan myös OmaFinlan etäpalveluiden kautta.

Sovitun ajan peruuttaminen

Ajat voi peruuttaa nettiajanvarausjärjestelmässä tai soittamalla asiakaspalveluumme puh. (03) 256 39555.

Yksilöajanvarauksen, palaverin tai vastaavan peruuttaminen tulee tehdä edelliseen arkipäivään kello 16.00 mennessä.

Mikäli ajan varannut työntekijä jää saapumatta sovitulle tapaamiselle/ei vastaa varaamaansa puhelinvastaanottoon, peruuttamatta sitä edellisenä päivänä, on asiakasyritys velvollinen maksamaan hinnaston mukaisen peruskäynnin hinnan peruuttamattomasta käynnistä.